Skip to main content

Blog


Hoe geef jij richting aan jouw bedrijf?

Als directeur en eigenaar weet je waarom je een bedrijf hebt opgericht. Jij kent de kernwaarden, missie, visie en boodschap van het bedrijf door en door. Jij weet welke richting jij op wilt met het bedrijf. Maar weten de medewerkers ook welke richting jij op gaat? Zeker voor nieuwe medewerkers is dit vaak lastig.

Kernwaarden voor mijn bedrijf

Je kunt zelf de kernwaarden voor jouw bedrijf vaststellen. De kernwaarden zijn de kern van jouw bedrijf. Zij laten zien wie je bent, wat je doet en wat je belangrijk vindt. Het zijn belangrijke uitgangspunten voor jouw bedrijf, ze bepalen je strategie en boodschap. Formuleer jouw kernwaarden en zet deze op papier. Neem de medewerkers mee in dit proces en zorg dat zij begrijpen waar het bedrijf voor staat.

Wat is het verschil tussen missie en visie?

Vanuit de kernwaarden formuleer je de missie en visie van jouw bedrijf. De missie zegt iets over datgene dat de organisatie naar buiten wil uitdragen. Het geeft aan waarvoor de mensen uit de organisatie staan, de identiteit en waarden. Je visie is een algemene voorstelling van de toekomst van een organisatie. Hoe zie jij dat jouw bedrijf verandering brengt in jouw werkveld. Hoe ga jij als bedrijf met de wereld om. De visie is waar het bedrijf voor gaat.

Bij Comyoo hebben we een duidelijke missie: “Wij bedenken & realiseren creatieve en zinvolle innovaties op het gebied van media en communicatie en helpen daarmee bedrijven en organisaties te bouwen aan een betere wereld.”
Onze missie hangt in ons kantoor als banier en is ook terug te vinden op ons visitekaartje. Zo geven we duidelijk richting en beeld aan onze missie.

Hoe breng ik de doelgroep dichter bij de medewerkers

Aan de hand van de kernwaarden, missie en visie kun je nu ook de boodschap naar jouw doelgroep formuleren. Houd daarbij scherp voor ogen wie jouw doelgroep is. Aan wie communiceer je en wat wil deze doelgroep. Maak een persona. Een persona staat voor jouw doelgroep. Bijvoorbeeld: Bas is 30 jaar oud en directeur van een midden-klein-bedrijf. De persona laat zien wie je doelgroep is en waar deze doelgroep voor staat. Bijvoorbeeld: welke merken de doelgroep gebruikt en wat de doelgroep drijft. Laat de persona ook aan de medewerkers zien. Zij krijgen dan visueel wie de doelgroep is van het bedrijf.

Hoe bedenk ik een communicatiestrategie

Je hebt goed op een rij welke richting je met het bedrijf op wilt. Je kernwaarden, missie, visie, doelgroep, boodschap en ook je doelstellingen zijn duidelijk. Bepaal dan je strategie. Wat ga je doen om je doelen te bereiken, welke acties ga je ondernemen, welke boodschap wil je naar buiten brengen en hoe ga je de doelgroep bereiken? De richtingwijzer en de persona’s geven richting en focus.

Comyoo helpt jouw bedrijf richting geven

Het is belangrijk dat je met je bedrijf met jouw medewerkers weet welke richting het bedrijf op moet gaan. Wat de kernwaarden, missie, visie en boodschap zijn. Comyoo maakt voor jou een richtingwijzer voor marketing en communicatie en gaat samen met jou op zoek naar de kernwaarden, missie, visie en boodschap. We zorgen samen voor een weergave van jouw doelgroep aan de hand van persona’s. Met de persona’s en richtingwijzer zorgen wij ervoor dat iedereen binnen het bedrijf gelijk weet waar aan gewerkt wordt en wie de doelgroep van het bedrijf is.

Hulp nodig met richting geven aan jouw bedrijf? Laat het ons weten, dan helpen wij jou graag verder.

BEKIJK HIER ONZE DIENST IDENTITEITSSESSIE

Benieuwd naar de impact
van onze klanten?

We maken graag kennis!

Wil jij met jouw missie de wereld verbeteren? En heb je ondersteuning nodig op het gebied van identiteit, strategie, grafische vormgeving, (video)content maken, marketing of communicatie? Wij helpen je graag. Samen maken we de wereld een stukje mooier!