4 stappen voor betere marketing en communicatie

Het 4-stappenplan is je handvat voor de keuzes die jij maakt bij het uitwerken van jouw marketing en/of communicatieplan.
Het bestaat uit 4 stappen die wij in ons werk ook terug laten komen. Zo is het verhaal van de klanten bij
Comyoo erg belangrijk. Daar begint het. Wij willen immers jouw verhaal overbrengen en vertellen.

Download hieronder het 4 stappenplan, print het uit in kleur en hang het op bij je bureau of het koffiezetapparaat.

pdfDownload het 4 stappenplan

 

Houd je meer van digitaal lezen, klik dan op onderstaande stappen. 

  • 1. Ontdek jouw verhaal

    De eerste stap is, ontdek jouw verhaal. Dit kun je zelf doen, door jouw kernwaarden, missie en visie te formuleren. Bij jouw verhaal hoort ook de boodschap die jij wilt schrijven en je bepaalt je strategische plan om je boodschap over te brengen. Dat begint allemaal bij het analyseren en beschrijven van je doelgroep. Heb je jouw verhaal nog niet duidelijk? Dan helpen we je graag verder.
  • 2. Kom in beeld

    Heb je jouw verhaal al duidelijk? Dan ga je naar stap 2. Je bekijkt wat je nodig hebt om in beeld te komen. Bepaal de juiste marketing-/communicatiemiddelen die passen bij jouw doelgroep. Zorg dat deze middelen ook geproduceerd worden. Denk altijd aan de herkenbaarheid van je bedrijf, dit doe je bijvoorbeeld met een consistente vormgeving, huisstijl. Ook daar helpen wij je graag mee verder.
  • 3. Voer campagne

    Je hebt je marketing-/communicatiemiddelen vormgegeven, je strategie en boodschap is bepaald. Nu is het moment om campagne te voeren. Verspreid jouw boodschap met de bij stap 1 bepaalde strategie. Mobiliseer jouw netwerk bij het verspreiden van de boodschap en blijf meten hoe jouw campagne loopt. Zo kun je nog op tijd bijsturen wanneer dit nodig is. Meet de hele campagne wat het effect is. Dat zorgt ervoor dat je meer inzicht krijgt in jouw doelgroep en jouw campagne.
  • 4. Krijg interactie

    Communiceer actief met je klanten. Wat willen ze, wat verwachten ze en heb je er aan voldoen? Vraag ook feedback en formuleer verbeterpunten voor jouw campagne. Help jouw tevreden klanten ambassadeurs te worden door iets te geven wat ze kunnen delen. Houd je klanten tevreden en verwen ze een beetje. Jouw klanten zijn allemaal VIP’s (very important people) behandel ze daarom ook zo.
    • 1. Ontdek jouw verhaal

      De eerste stap is, ontdek jouw verhaal. Dit kun je zelf doen, door jouw kernwaarden, missie en visie te formuleren. Bij jouw verhaal hoort ook de boodschap die jij wilt schrijven en je bepaalt je strategische plan om je boodschap over te brengen. Dat begint allemaal bij het analyseren en beschrijven van je doelgroep. Heb je jouw verhaal nog niet duidelijk? Dan helpen we je graag verder.
    • 2. Kom in beeld

      Heb je jouw verhaal al duidelijk? Dan ga je naar stap 2. Je bekijkt wat je nodig hebt om in beeld te komen. Bepaal de juiste marketing-/communicatiemiddelen die passen bij jouw doelgroep. Zorg dat deze middelen ook geproduceerd worden. Denk altijd aan de herkenbaarheid van je bedrijf, dit doe je bijvoorbeeld met een consistente vormgeving, huisstijl. Ook daar helpen wij je graag mee verder.
    • 3. Voer campagne

      Je hebt je marketing-/communicatiemiddelen vormgegeven, je strategie en boodschap is bepaald. Nu is het moment om campagne te voeren. Verspreid jouw boodschap met de bij stap 1 bepaalde strategie. Mobiliseer jouw netwerk bij het verspreiden van de boodschap en blijf meten hoe jouw campagne loopt. Zo kun je nog op tijd bijsturen wanneer dit nodig is. Meet de hele campagne wat het effect is. Dat zorgt ervoor dat je meer inzicht krijgt in jouw doelgroep en jouw campagne.
    • 4. Krijg interactie

      Communiceer actief met je klanten. Wat willen ze, wat verwachten ze en heb je er aan voldoen? Vraag ook feedback en formuleer verbeterpunten voor jouw campagne. Help jouw tevreden klanten ambassadeurs te worden door iets te geven wat ze kunnen delen. Houd je klanten tevreden en verwen ze een beetje. Jouw klanten zijn allemaal VIP’s (very important people) behandel ze daarom ook zo.

       

      Vraag vrijblijvend een offerte of kennismakingsgesprek aan.

      Neem contact met ons op