
3 tips voor betere vindbaarheid in Google
Je website is net af, je hebt uren in nieuwe teksten gestoken en ze allemaal netjes geplaatst op je website. Helemaal top! Maar de potentiële klanten
weten de website nog niet te vinden. Hoe zorg je nu dat je website beter geïndexeerd wordt door Google? We geven je graag een paar eerste tips.
- Mond-tot-Mond reclame. ‘Net als in het echte leven’ is het internet een plaats waar mensen over je moeten praten. Net als dat jij de slager om
de hoek aanbeveelt, omdat hij goede BBQ pakketten verkoopt en ik net een BBQ organiseer. Zo is het ook met je website. Zorg dat mensen
over je gaan praten. Vraag je huidige klanten om een link van je website te delen of je bijvoorbeeld vermelden in hun nieuwsbrief. - Zorg voor de juiste titels en subkopjes in je teksten. Een titel is van groot belang om de inhoud van je tekst te laten vinden. Een titel als
‘Nieuwe prijslijst voor 2016’ zal niemand vinden als je graag BBQ pakketten wilt verkopen. Kies juist iets concreets: BBQ pakketten prijslijst
Slagerij Voortman Enschede’. Door deze titel ben je al op een paar cruciale woorden te indexeren door Google: lees BBQ, pakketten, prijslijst, slagerij, voortman, Enschede. Je snapt ‘m. - Geef afbeeldingen een naam die de afbeelding omschrijft. En vergeet de ’title’ en ‘alt’ niet, om de afbeelding te omschrijven. De meeste
CMS (Content Management Systemen) zoals Joomla, WordPress en Drupel hebben in de tekstverwerker standaard een optie om de titel en alt van
een afbeelding in te geven. Google weet zo waar de afbeelding over gaat en het is weer een +1 voor de indexering van je artikel. Het kost even een minuutje extra, maar de moeite loont.
Of heb je een concrete uitdaging voor ons, omdat je website niet goed geïndexeerd wordt?
Bel 053-2030933 en we helpen je graag verder.