Daar sta je dan. Op die ene bijeenkomst om te netwerken. Je bent aanwezig, dat is één, maar of je herkend wordt, dat is de vraag.
Hoe krijg je die potentiële klanten naar je toe. Je kan niet gaan schreeuwen. Die elevator pitch wil je best houden, maar moet je
dan bij iedereen langs? Online kan het soms net zo lastig zijn.
Gelukkig gaan mensen zelf zoeken en niet afwachten totdat er een potentiële verkoper op hen afkomt. Online gaan ze ook eerder weg
uit een winkel, webshop, als ze het niet kunnen vinden. Dat kan voordelen hebben als het niet jouw winkel is. Maar wat als het wel jouw winkel is?
Hoe houd je de bezoeker vast op je website.
Tips om vindbaar online te zijn
Wees vindbaar, zorg dat je bezoek krijgt. In één woord samengevat: SEO.
Boei je bezoek, maak het interessant, door bijvoorbeeld kennis te delen of een boeiende video. Neem er de tijd voor;
Heb geduld en maak het online delen van jouw expertise leuk. Er zijn veel kanalen waardoor mensen jouw kunnen vinden, je moet ze alleen inzetten.
En uiteindelijk…ga de relatie met elkaar aan. Reviews zijn bijvoorbeeld essentieel. Maar die krijg je niet zomaar. Gebruik social media, digitale nieuwsbrieven en zoek elkaar eens op.