
Wees ook online van de partij!
Daar sta je dan, op die ene netwerkbijeenkomst. Je bent aanwezig, dat is al een begin, maar word je ook herkend? Hoe trek je die potentiële klanten naar je toe? Je kunt niet gaan schreeuwen en die elevator pitch wil je best houden, maar moet je die echt bij iedereen afsteken? Het online landschap kan soms net zo uitdagend zijn.
Gelukkig zijn de meeste mensen actief op zoek naar wat ze nodig hebben en wachten ze niet totdat een verkoper hen benadert. Online gaan bezoekers ook sneller weg uit een webshop of winkel als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken. Dit kan voordelig zijn als het niet jouw winkel is, maar wat als het wél jouw winkel is? Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers langer op je website blijven?
Tips om online vindbaar te zijn
- Wees zichtbaar en zorg ervoor dat je bezoek ontvangt. In één woord: SEO (Search Engine Optimization).
- Maak je website interessant voor je bezoekers door waardevolle content te delen, zoals informatieve artikelen of boeiende video’s.
- Neem de tijd om dit goed te doen. Geduld is belangrijk; online delen van je expertise kan leuk zijn, maar het kost tijd om een publiek op te bouwen.
- Er zijn talloze kanalen waarmee mensen jou kunnen vinden, maar je moet ze wel effectief inzetten. Denk aan social media, nieuwsbrieven en blogs. Het draait uiteindelijk om het aangaan van relaties met je bezoekers. Reviews spelen hierin een belangrijke rol, maar die krijg je niet zomaar. Zorg ervoor dat je actief bent op sociale media, stuur digitale nieuwsbrieven en zoek de interactie op.
Wil je meer tips? Lees dan ook het artikel “3 Tips voor betere vindbaarheid in Google” en “Hoger in Google met een veilige SSL-verbinding”.
Of ben je benieuwd hoe Google jouw website en blogs kan vinden? Laat het ons weten!