Klantcase

Visuele identiteit zorgorganisatie Manna en meer

Uit liefde!

Huisstijl en campagne

Een goede investering in de toekomst, wordt gelegd met een goede bodem. Een missie, merkbelofte en meer. Wie is Manna? Wat willen ze uitstralen en waarom? Voor Manna stond vast dat zij liefde willen uitstralen. Liefde komt overal in het proces weer terug. Dat zien we dan ook in de uitvoering. Zo is er bijvoorbeeld een campagne gelanceerd 'Uit liefde'. De mederwerkers van Manna werken vanuit liefde, maar ook willen ze de boodschap overbrengen om liefde naar elkaar te uiten. Een prachtige dubbele betekenis is. Wij mochten onder andere veel visuele communicatie voor ze maken. Een enorm fijne samenwerking die wat ons betreft nog heel lang mag duren. Op deze pagina zie en lees je alles wat we in samenwerking met Manna mochten ontwikkelen.

- Uit liefde

Het veelbetekende logo
van Zorggroep Manna

Het logo en de huisstijl werd ontzettend goed ontvangen. Het logo straalt de vier belangrijkste kernwaarden van Manna uit. Gelijkwaardigheid: de personen uit het beeldmerk hebben ieder een andere vorm en kleur, maar zijn te gelijk en verbonden met elkaar. Integer: Een heldere vorm, open karakter en transparant. Blauw staat voor integer en betrouwbaar. Verbindend: de lijnen (personen) zijn letterlijk verbonden. Ook kan je het zien als een kring van drie personen. Geloof in wat je doet: In het logo kan je ook een kroon zien. Geloof in de zin van de mens die als kroon op de schepping is gemaakt. Ook kan je in het logo de drie-eenheid van God terugzien. Jezus belooft ons dat Hij in ons midden is als 2 of 3 mensen in Zijn naam bijeen zijn.

  • Roll-up banners

  • Beachflags

  • Briefpapier, envelop, visitekaartje

  • Gespreksspel

    Huisstijldragers

    In de foto's hierboven zie je dat we voor Manna banners, beachflags, briefpapier, visitekaartjes mochten maken. Maar ook mochten we aan de slag met het ontwerp van de bestickering van een nieuwe dienstauto. Het is mooi dat Manna door middel van heel veel verschillende uitingen (huisstijldragers) kunnen uitstralen waar ze voor staan.

    Campagnefilm

    Voor de campagne 'Uit liefde' mochten we een campagne film maken. De boodschap in deze video is dat we voor elkaar mogen zorgen, liefde uitdelen en ook weer terug krijgen. De beelden hieronder spreken voor zich. Ook is het logo van Manna terug te zien met echte mensen. Zie jij het? 

    Campagnematerialen

    Het spel 'Uit liefde'

    Je zag 'm al staan tussen de huisstijldragers. Maar dit spel is het waard om nog even apart genoemd te worden. In samenwerking met Manna is dit spel bedacht. De vragen hebben we samen opgesteld. Deze vragen laten medewerkers dieper nadenken over bepaalde aspecten in het leven. Je ontdekt nieuwe dingen over jezelf en over elkaar. Want bij Manna sta je er niet alleen voor.

    Voorbeeldvragen:

    • Wat heb jij gedaan, waardoor je trots bent op jezelf?
    • Wat weten wij nog niet van jou?
    • Wat maakt jou een goede vriend?
    • Geloof jij in wat je doet?

    Iconen.

    Visualisaties maken een groot deel uit van de communicatie. Een icoon of illustratie kan een werknemer, vrijwilliger of cliënt snel vertellen waar hij/zij moet zijn voor bepaalde informatie.

    We denken aan je

    Een kaartje voor jou

    Manna is begaand met hun cliënten én personeel. Ze sturen kaartjes, die wij mochten ontwerpen, naar hun personeel wanneer hij/zij iets bijzonders heeft meegemaakt, een verjaardag, ziekte, overlijden of zomaar. Ook tijdens de coronacrisis wilde ze hun personeel laten weten dat ze gewaardeerd worden met het 'enorm bedankt voor je inzet'-kaartje.

    "Het was echt een super fijne samenwerking met Comyoo!
    Ze denken goed mee en het resultaat mag er wezen!"

    Hanna Cnossen - Zorggroep Manna