Dat is veel, 8 stappen! Eigenlijk zijn er wel meer. Minder kan ook, maar dan mis je weer wat informatie. Waar ligt de grens? Zowel voor je website als bij het bloggen moet je elke keer weer nadenken over die teksten. Hoe vat je die kennis nu samen. Wanneer haakt de bezoeker van je website af? Wanneer is een blog niet meer interessant?
Het gaat nu niet over teksten voor je website. Daar komt vast wel weer een andere blog over. Maar ze helpen je wel bij de online marketing, om gevonden te worden via die zoekmachines.
Waar moet je op letten bij online marketing? Hieronder enkele aandachtspunten, we houden het kort ;-):
Wees online aanwezig met een website, niet een simpele waar je snel afhaakt, maar een mooie natuurlijk;
Wees vindbaar, zorg dat je bezoek krijgt. Zorg dat je SEO inzet;
Gebruik je kanalen, bijvoorbeeld social media, offline middelen of je netwerk. Door in hen te investeren, zal het je ook rendement opleveren.
Boei je bezoek op de website, anders haken ze zo weer af. Gebruik blogs, video’s, je fantasie en creativiteit met interactie;
Help je potentiƫle klant bij het beslissen om contact op te nemen of iets te bestellen. Maak het makkelijk en duidelijkheid. Tegenwoordig wil iedereen alles snel;
Geef service, ook online;
Ga de relatie aan. Laat van je horen, heb interesse en deel je kennis;
Analyseer en monitor het bezoek, zorg dat je meegaat met de behoefte van je bezoeker en je klant.
Dat viel toch best mee die 8 stappen? En dan nu de praktijk. Heb je daar hulp bij nodig? Laat het ons weten. Wij vinden online marketing leuk, boeiend.