Skip to main content

Type impact: Klantcasussen

Logo en website voor Creative Kidswork

Vind alle activiteiten die u nodig heeft voor uw kinderwerk.
Creative Kidswork biedt meer dan 1450 boeiende activiteiten en een volledig jaar zondagsschoolcurriculum voor leraren en kinderwerkers die betrokken zijn bij het kinderwerk.

Promotievideo voor middelbare school de Passie

We kunnen je uitgebreid vertellen waar de middelbare school De Passie in Wierden voor gaat, wie ze zijn en wat voor hen belangrijk is, maar beelden zeggen in dit geval zo veel meer dan woorden. We ontwikkelden we een gave promotievideo met een heldere boodschap. We filmden vier middelbare scholieren met een passie. Ze vertelden hierover, lieten het zien én brengen over waarom de Passie bij hun passie past.

Deze promotievideo’s zijn in samenwerking met het team van de Passie neergezet. We bedachten samen wat de video’s moesten overbrengen, welke personen geschikt waren voor de video’s en wat de interviewvragen en het script moest worden. Tijdens het filmen werd er niet alleen gezorgd dat de beelden scherp waren en de juiste kanten belicht werden, ook werd het geluid continue in de gaten gehouden. De nabewerking van licht, geluid en beelden zorgden voor een compleet geheel vol met passie!

Ontwerp en uitzending livestream Presentdag

Voor stichting Present Nederland organiseerden we een complete livestream talkshow op locatie. We verzorgden het programma van A-Z. Zo drachten we mee in het programma, het script voor de uitzending, verzamelden we beeldmateriaal voor het maken van kleine compilatievideo’s. We hebben het complete decor van de talkshow ontworpen met roll-upbanners, planten, multicamera set-up, het uitlichten van de set tot het huren van echte planten voor een fijne ambiance.

In de voorbereiding hebben we bumpers ontwikkeld, om de show vlekkeloos te laten verlopen. In samenwerking met Radiant is ook de audio op professionele manier verzorgd, waardoor ook TimZingt als muzikant en caberatier een plaats in de uitzending had. De gehele liveshow werd uitgezonden vanuit Landgoed Zonheuvel en was te volgen door 150 medewerkers van lokale Present stichtingen die via ZOOM en Teams konden meekijken én meepraten.

Contentmarketing voor Jong Present

Jong Present is een organisatie van Stichting Present die traineeships aanbiedt voor jongeren. Met hun 75 lokale stichtingen door heen Nederland is hun missie om jongeren in beweging te brengen en meer te leren over de maatschappij. Persoonlijke groei, behulpzaamheid en energie staat bij hun centraal.

Om de online zichtbaarheid te vergroten is contentmarketing erg belangrijk. Door waardevolle en relevante content te delen, helpt dit bij het opbouwen van merkbekendheid. Daarnaast vergroot Jong Present de zichtbaarheid onder jongeren. Het is aan ons om de merkbekendheid te verhogen door regelmatig content te plaatsen op de socials van Jong Present.

Visuele identiteit Kip & Ei

Kip & Ei kwam met de vraag om een nieuwe consistente identiteit te ontwikkelen. Aan ons om deze taak om dit van concept tot daadwerkelijke uitwerking te mogen uitvoeren! Om te starten hebben we met elkaar om de tafel gezeten om de wensen te bespreken.

Dit is gedaan aan de hand van onze identiteitsessie. Tijdens deze sessie kijken we samen naar je eigen verhaal. Dit doen we voordat je in beeld kan komen, campagne kan voeren of interactie kan krijgen. Een erg belangrijk punt: want je doelgroep blijft alleen hangen wanneer jij een goed verhaal hebt. Nadat er is gekeken naar het verhaal en de boodschap die Kip & Ei wil overbrengen zijn er passende marketing-communicatiemiddelen bedacht.

 

Responsive website voor Kennispark Ondernemers

Na de coronaperiode, een tijd van stilstaan van evenementen en lastige obstakels voor ondernemers, was het tijd om het ondernemerschap en bijbehorende netwerken weer een boost te geven. Ondernemersvereniging Kennispark werd Kennispark Ondernemers. De aandacht van ondernemers op het Kennispark in Enschede werd opgeëist met een nieuwe visuele identiteit en de juiste communicatie waar onder andere een nieuwe website bij hoort.

Nieuwe visuele identiteit voor Kennispark Ondernemers

Na de coronaperiode, een tijd van stilstaan van evenementen en lastige obstakels voor ondernemers, was het tijd om het ondernemerschap en bijbehorende netwerken weer een boost te geven. Ondernemersvereniging Kennispark werd Kennispark Ondernemers. De aandacht van ondernemers op het Kennispark in Enschede werd opgeëist met een nieuwe visuele identiteit en de juiste communicatie en daar mochten wij bij mee helpen. De identiteit is visueel te zien in allerlei uitingen: banners, flyers, bierfilters, pennen, naamstickers, natuurlijk een nieuwe website en meer.

Responsive website voor Fijnmama

Bij Fijnmama kun je terecht voor zwangerschapsgym, babymassage, coaching en workshops. Om ook online naam te krijgen en goed vindbaar te zijn heb je natuurlijk ook een professionele website nodig. Voor Fijnmama hebben wij de website ontwikkeld. Op deze manier worden alle diensten, locaties, data en prijzen professioneel en overzichtelijk in beeld gebracht. De website is uiteraard responsive ontwikkeld zodat op elk apparaat de website goed uit de verf komt.

Huisstijl ontwerp voor zwangerschapscoach
‘Fijn Mama’

Bij Fijnmama kun je terecht voor zwangerschapsgym, babymassage, coaching en workshops. Wij hebben Fijnmama geholpen aan een nieuwe visuele identiteit en website. Door middel van onze interactieve en visuele identiteitssessie hebben we een goede basis gelegd voor de organisatie-identiteit wat we vervolgens hebben doorvertaald naar een nieuwe visuele identiteit. Met onder andere de kernwaarden die we verkregen hebben uit de identiteitssessie zijn we aan de slag gegaan voor het nieuwe logo. Hieruit hebben we een nieuw kleurpalet vastgesteld waarbij het geheel ook een wat ‘stoerdere’ uitstraling mocht krijgen.

Infographic ontwerp
‘Mijn Erf 2030’ voor Gemeente Almelo

De Gemeente Almelo kwam bij ons met het concept ‘Mijn Erf 2030’. Mijn Erf 2030 helpt mensen die een erf hebben een plan te maken met dat erf voor de toekomst. De Gemeente Almelo liep er echter tegenaan dat het concept alleen nog een warboel aan woorden en lijnen op papier waren (zie afbeelding hieronder). Het concept moest beter worden uitgedacht en natuurlijk veel overzichtelijker en visueel worden vorm gegeven. Aan ons de taak om van de chaos op papier een aantrekkelijke infographic te maken.

Die uitdaging gaan wij graag aan! Na een brainstormsessie om de essentie van het concept en de infographic helder te krijgen zijn we gaan schetsen. Op basis van de schets is de definitieve infographic grafisch ontworpen en uitgewerkt. Hierin hebben wij duidelijk gemaakt dat er veel verschillende soorten erven zijn en dat je dus tegen verschillende problemen met je erf aan kan lopen. Mijn Erf 2030 ziet altijd mogelijkheden en helpt de erf eigenaar bij het maken van plannen voor de toekomst.

Nieuwe responsive website voor QBayLogic

De nieuwe website van QBayLogic is in een gebruiksvriendelijke manier opgebouwd. Zowel voor de bezoeker, als voor werknemers van QBayLogic. Zo kunnen ze makkelijk en snel content aanpassen, toevoegen en verwijderen zonder dat ze afhankelijk zijn van ons.

Identiteitssessie en huisstijl ontwerp voor QBayLogic

QBayLogic ontwikkelt zowel hardware als software. Zij zien hun technologie en applicaties als een hulpmiddel voor de mens om beter in staat te zijn om complexe vraagstukken op te lossen. Naar aanleiding van de resultaten van de identiteitssessie is een richtingwijzer opgesteld waarin hun kernwaarden, merkpersoonlijkheid, motivatie, visie, missie en merkbelofte is vastgelegd.

Mini docu voor Kennispark Twente: ondernemers investeren

Voor Kennispark Twente ontwikkelden we een korte documentaire over de toekomst van het Kennispark als een van de campussen van Nationaal belang. Anne-Wil Lucas leidt je langs ondernemers, nieuwbouw kavels en doet een appel op ons als ondernemers om samen de schouders te zetten onder de plannen op het Kennispark.

Animatie video ’toplocaties’ voor Kennispark Twente

Alle zogenoemde toplocaties, zoals het kennispark, zijn onmisbaar in Enschede. Het zijn plekken waar onderzoeksinstituten, bedrijven en talenten (studenten) samen komen. In de groeibrief van het het kabinet mist het cruciale fysieke aspect.

De videoproductie die we voor alle toplocaties van Nederland mochten maken, maakt duidelijk dat er gestructureerd geïnvesteerd moet worden in de fysieke aspecten van deze toplocaties om fundamenteel te blijven innoveren en groeien. Deze videoproductie is gericht op het kabinet van Nederland. Het is een innovatieve film waarbij animatie is gecombineerd met interview. Het is een onderbouwende, informatieve film met als belangrijkste boodschap: een oproep op de overheid. Kijk je mee?

Dynamische website voor zorgadviesbureau HHM

Bureau HHM is een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau met passie en visie. Het werd opgericht in 1979 omdat zij zagen hoe de zorg voor kwetsbare burgers was georganiseerd. Bureau HHM combineert wetenschappelijke kennis met creativiteit en maken grote maatschappelijke problemen helder en overzichtelijk en ontwikkelden vernieuwde oplossingen.

Met dat beeld van HHM was het van belang dat zij een website hadden waar deze waarden en doelen ook visueel duidelijk waren. Waar de structuur aan alle kanten te proeven was en overzichtelijk cases en informatie werd gedeeld, maar waar HHM ook makkelijk en snel zelf in te werk kan. Die website staat nu dankzij een fijne samenwerking.

Animatievideo voor GesprekEigenRegie.nl

Ben je, voor jezelf of voor een ander, op zoek naar een woonlocatie in de (kleinschalige) zorg en loop je er tegen een aantal vragen aan. Dan kan GesprekEigenRegie.nl een oplossing bieden. In samenwerking met Bureau HHM en Ministerie van VWS is deze tool opgezet. Stel je persoonlijke vragenlijst samen voor een goed gesprek over wonen in kleinschalige wooninitiatieven. GesprekEigenRegie.nl richt zich op mensen met een beperking, mensen met psychiatrische problematiek en ouderen die behoefte hebben aan een woonplek waar ook zorg geboden wordt.

Animatievideo voor
Anna van Buren

De Anna van Buren wil een school zijn waar kinderen zich veilig en prettig voelen, graag naartoe gaan en zichzelf kunnen zijn. Zij doen hun uiterste best om een goede leerhouding bij te brengen, door niet enkel het accent te leggen op het aanleren van cognitieve vaardigheden, maar ook door vaardigheden aan te leren via ontdekkend, onderzoekend en samenwerkend leren. De Anna van Buren school ging door een interne transitie die het beste in een animatievideo uitgelegd kon worden, zowel voor leerkracht als voor ouders en kinderen. Wij hielpen ze daarbij.

Videoproducties voor Jong Present

Present gelooft in mensen die bereid zijn om zich in te zetten voor de ander en de samenleving. De kloof tussen die bereidheid en het daadwerkelijk in actie komen is voor veel mensen (te) groot. Present is de schakel daarin, de brug om mensen met elkaar te verbinden. Present is onlangs begonnen met Jong Present. Jongeren kunnen als trainee aan de slag bij Present en nemen een functie aan die bij hen past, waar ze in hun kracht komen, veel leren en zichzelf kunnen blijven ontwikkelen. Dit valt dan onder Maatschappelijke Diensttijd vanuit de overheid. Om jongeren te werven en enthousiasmeren, hebben ze ons ingeschakeld.

De jongeren hebben stuk voor een stuk een prachtig verhaal te vertellen. Zij hebben veel tijd, moeite en emotie in Present gestopt en daar hebben veel dankbaarheid en voldoening uitgehaald. Een video zegt zo veel meer over de emoties van de trainees. Zo hopen we nog meer jongeren te inspireren om voor een ander op te komen door middel van een traineeship bij Present. Wij zijn trots op de video’s die we in samenwerking hebben mogen maken.

Responsive website voor Jong Present

Jong Present, een MDT traineeship aangeboden door Stichting Present, verdiende een eigen merk, een eigen identiteit. Tijdens het ontdekken van de identiteit van Jong Present, merkte je veel overeenkomsten met Present Nederland. Namelijk: een brug zijn tussen de bereidheid van mensen die willen helpen en het daadwerkelijk in actie komen. Jong Present is die brug tussen jongeren en het vrijwilligerswerk, waarbij een boel ontmoeten, ontwikkelen en ontdekken bij komt kijken.

Jong Present moet daarom zichtbaar onderdeel zijn van Stichting Present, maar toch de jonge frisse look hebben, dat de jongere doelgroep aanspreekt. Naast de frisse kleuren, het speelse font, zie je ook in de teksten en vormen de identiteit terug van Jong Present.

Visuele identiteit VONK

Voor een nieuwe vereniging op het Kennispark, was ook een nieuwe huisstijl en website nodig. Erg fijn dat wij als creatieve studio, gevestigd op het kennispark, hiervoor zijn benaderd. Zoals je ziet, is het logo opgebouwd uit blokken die de gebouwen van het Kennispark moeten voorstellen. Elke gebouw heeft/krijgt een andere vorm en daarmee is elk bedrijf uniek, maar zijn/haar eigen wensen, benodigdheden, uitdagingen, doelen en meer.

Nieuwe VONK website met formulieren

Voor een nieuwe vereniging op het Kennispark, was ook een nieuwe huisstijl en website nodig. Erg fijn dat wij als creatieve studio, gevestigd op het kennispark, hiervoor zijn benaderd. De website moest er simpel, strak en duidelijk uit zien. De website is makkelijk te onderhouden en VONK kan zelf makkelijk en snel nieuwe blogs en evenementen online zetten. Verder moest er een mogelijkheid zijn waarbij ondernemers en vastgoedeigenaren zich kunnen aanmelden, via formulieren dus. Er waren dus weinig technische eisen, maar voor de uitstraling is natuurlijk wel uitgepakt. Zo kon deze website in no-time worden opgezet.

Videoproducties voor
de Manna Picknick

Voor het werven van aanmeldingen voor de Manna Picknick, is naast een aantrekkelijke website ook gekozen voor een video. De campagnevideo geeft een indruk van hoe de picknick gaat zijn. Ook is er na de picknick een aftermovie gemaakt van de verschillende locaties van de picknicks. Bekijk de video’s hieronder.

Nieuwe website
voor JDbug

Stepshop.nl, oftewel Gooiker Steptrading, verkoopt alles wat je maar kan bedenken als je denkt aan steppen. Een belangrijk merk dat zij verkopen aan zowel particulieren als zakelijke klanten is JD Bug. De JD Bug website was verouderd en toe aan een nieuw jasje. Het logo bleef hetzelfde en er stond een kleurenpalet voor ons klaar. Met die basis is een kleurrijke, speelse website opgezet die alle steps bevat die Stepshop verkoopt. Ook zijn er blogs geschreven om zowel professionele steppers als beginners informatie te geven over (JD Bug) steppen. De extra blogs hebben ook nog een positieve invloed op de vindbaarheid van de website zonder dat er geadverteerd hoeft te worden.

Benieuwd geworden? Wanneer is de laatste keer dat jij gestept hebt? Ps. er zijn ook steppen voor volwassenen 😉

Logo en huisstijl voor Jong Present

Jong Present, een MDT traineeship aangeboden door Stichting Present, verdiende een eigen merk, een eigen identiteit. Tijdens het ontdekken van de identiteit van Jong Present, merkte je veel overeenkomsten met Present Nederland. Namelijk: een brug zijn tussen de bereidheid van mensen die willen helpen en het daadwerkelijk in actie komen. Jong Present is die brug tussen jongeren en het vrijwilligerswerk, waarbij een boel ontmoeten, ontwikkelen en ontdekken bij komt kijken.

Jong Present moet daarom zichtbaar onderdeel zijn van Stichting Present, maar toch de jonge frisse look hebben, dat de jongere doelgroep aanspreekt. Naast de frisse kleuren, het speelse font, zie je ook in de teksten en vormen de identiteit terug van Jong Present.

Responsive webdesign voor webshop Stepshop.nl

Gooiker Steptrading heeft verschillende websites voor verschillende merken steppen en fietsen die zij verkopen. Een van die websites is Stepshop.nl. Deze website is opgebouwd met frisse uitstraling en alle nodige functies van een fijne bruikbare webshop, zowel op mobiel als op desktop. Wij mochten het design voor deze website ontwerpen en te zorgen dat het naast het een functioneel, ook een aantrekkelijk geheel werd. Denk hierbij niet alleen aan kleurgebruik, typografie en vormen, maar ook aan hoe je slim, maar eerlijk, je gebruiker door de website laat lopen met het ontwerp. Je trekt de aandacht van de bezoeker naar de juiste plek, door gebruik te maken van de juiste visuele aspecten.

Visuele identiteit voor zorgorganisatie Manna

Het logo en de huisstijl werd ontzettend goed ontvangen. Het logo straalt de vier belangrijkste kernwaarden van Manna uit. Gelijkwaardigheid: de personen uit het beeldmerk hebben ieder een andere vorm en kleur, maar zijn te gelijk en verbonden met elkaar. Integer: Een heldere vorm, open karakter en transparant. Blauw staat voor integer en betrouwbaar. Verbindend: de lijnen (personen) zijn letterlijk verbonden. Ook kan je het zien als een kring van drie personen. Geloof in wat je doet: In het logo kan je ook een kroon zien. Geloof in de zin van de mens die als kroon op de schepping is gemaakt. Ook kan je in het logo de drie-eenheid van God terugzien. Jezus belooft ons dat Hij in ons midden is als 2 of 3 mensen in Zijn naam bijeen zijn.