Type impact: Klantcasussen

Responsive website voor Kennispark Ondernemers

Na de coronaperiode, een tijd van stilstaan van evenementen en lastige obstakels voor ondernemers, was het tijd om het ondernemerschap en bijbehorende netwerken weer een boost te geven. Ondernemersvereniging Kennispark werd Kennispark Ondernemers. De aandacht van ondernemers op het Kennispark in Enschede werd opgeëist met een nieuwe visuele identiteit en de juiste communicatie waar onder andere een nieuwe website bij hoort.

Nieuwe visuele identiteit voor Kennispark Ondernemers

Na de coronaperiode, een tijd van stilstaan van evenementen en lastige obstakels voor ondernemers, was het tijd om het ondernemerschap en bijbehorende netwerken weer een boost te geven. Ondernemersvereniging Kennispark werd Kennispark Ondernemers. De aandacht van ondernemers op het Kennispark in Enschede werd opgeëist met een nieuwe visuele identiteit en de juiste communicatie en daar mochten wij bij mee helpen. De identiteit is visueel te zien in allerlei uitingen: banners, flyers, bierfilters, pennen, naamstickers, natuurlijk een nieuwe website en meer.

Responsive website voor Fijnmama

Bij Fijnmama kun je terecht voor zwangerschapsgym, babymassage, coaching en workshops. Om ook online naam te krijgen en goed vindbaar te zijn heb je natuurlijk ook een professionele website nodig. Voor Fijnmama hebben wij de website ontwikkeld. Op deze manier worden alle diensten, locaties, data en prijzen professioneel en overzichtelijk in beeld gebracht. De website is uiteraard responsive ontwikkeld zodat op elk apparaat de website goed uit de verf komt.

Huisstijl ontwerp voor zwangerschapscoach
‘Fijn Mama’

Bij Fijnmama kun je terecht voor zwangerschapsgym, babymassage, coaching en workshops. Wij hebben Fijnmama geholpen aan een nieuwe visuele identiteit en website. Door middel van onze interactieve en visuele identiteitssessie hebben we een goede basis gelegd voor de organisatie-identiteit wat we vervolgens hebben doorvertaald naar een nieuwe visuele identiteit. Met onder andere de kernwaarden die we verkregen hebben uit de identiteitssessie zijn we aan de slag gegaan voor het nieuwe logo. Hieruit hebben we een nieuw kleurpalet vastgesteld waarbij het geheel ook een wat ‘stoerdere’ uitstraling mocht krijgen.

Infographic ontwerp
‘Mijn Erf 2030’ voor Gemeente Almelo

De Gemeente Almelo kwam bij ons met het concept ‘Mijn Erf 2030’. Mijn Erf 2030 helpt mensen die een erf hebben een plan te maken met dat erf voor de toekomst. De Gemeente Almelo liep er echter tegenaan dat het concept alleen nog een warboel aan woorden en lijnen op papier waren (zie afbeelding hieronder). Het concept moest beter worden uitgedacht en natuurlijk veel overzichtelijker en visueel worden vorm gegeven. Aan ons de taak om van de chaos op papier een aantrekkelijke infographic te maken.

Die uitdaging gaan wij graag aan! Na een brainstormsessie om de essentie van het concept en de infographic helder te krijgen zijn we gaan schetsen. Op basis van de schets is de definitieve infographic grafisch ontworpen en uitgewerkt. Hierin hebben wij duidelijk gemaakt dat er veel verschillende soorten erven zijn en dat je dus tegen verschillende problemen met je erf aan kan lopen. Mijn Erf 2030 ziet altijd mogelijkheden en helpt de erf eigenaar bij het maken van plannen voor de toekomst.

Nieuwe responsive website voor QBayLogic

De nieuwe website van QBayLogic is in een gebruiksvriendelijke manier opgebouwd. Zowel voor de bezoeker, als voor werknemers van QBayLogic. Zo kunnen ze makkelijk en snel content aanpassen, toevoegen en verwijderen zonder dat ze afhankelijk zijn van ons.

Identiteitssessie en huisstijl ontwerp voor QBayLogic

QBayLogic ontwikkelt zowel hardware als software. Zij zien hun technologie en applicaties als een hulpmiddel voor de mens om beter in staat te zijn om complexe vraagstukken op te lossen. Naar aanleiding van de resultaten van de identiteitssessie is een richtingwijzer opgesteld waarin hun kernwaarden, merkpersoonlijkheid, motivatie, visie, missie en merkbelofte is vastgelegd.

Mini docu voor Kennispark Twente: ondernemers investeren

Voor Kennispark Twente ontwikkelden we een korte documentaire over de toekomst van het Kennispark als een van de campussen van Nationaal belang. Anne-Wil Lucas leidt je langs ondernemers, nieuwbouw kavels en doet een appel op ons als ondernemers om samen de schouders te zetten onder de plannen op het Kennispark.

Animatie video ’toplocaties’ voor Kennispark Twente

Alle zogenoemde toplocaties, zoals het kennispark, zijn onmisbaar in Enschede. Het zijn plekken waar onderzoeksinstituten, bedrijven en talenten (studenten) samen komen. In de groeibrief van het het kabinet mist het cruciale fysieke aspect.

De videoproductie die we voor alle toplocaties van Nederland mochten maken, maakt duidelijk dat er gestructureerd geïnvesteerd moet worden in de fysieke aspecten van deze toplocaties om fundamenteel te blijven innoveren en groeien. Deze videoproductie is gericht op het kabinet van Nederland. Het is een innovatieve film waarbij animatie is gecombineerd met interview. Het is een onderbouwende, informatieve film met als belangrijkste boodschap: een oproep op de overheid. Kijk je mee?