Skip to main content

Impact categorie: Strategie / Communicatie / Marketing

Communicatieplan
over complexe gehandicaptenzorg
voor Rijksoverheid

Voor HHM mochten wij een aantal jaar geleden een prachtige website neerzetten waarbij we complexe data en informatie samen mooi gestructureerd hebben. Afgelopen jaar hebben we samen met het team van HHM een project uitgevoerd voor de Rijksoverheid. Voor ons was dit een prachtige kans om complexe zorg visueel te maken en vast te leggen, te begrijpen voor iedereen. We kijken terug op een mooie samenwerking. Onlangs is dit alles online gekomen en is het harde werk van alle betrokken partijen dus eindelijk openbaar.

In samenwerking met HHM hebben wij een communicatieplan opgesteld dat aansluit op maatwerkplekken en crisis- en ondersteuningsteams in de gehandicaptenzorg. Tijdens het project hebben we ook in samenwerking interviews mogen houden met verschillende partijen zoals het Ministerie van VWS, zorgkantoren en werkgroepen. Tijdens de Dag van de Crisiszorg en C.O.T.’s 2023 mochten wij enkele sprekers vastleggen. Deze video’s zie je verderop.

Via de knoppen kan je ook enkele visualisaties van dit project bekijken. Bij het maken van de wegwijzer was het belangrijk dat het resultaat de lezer tips en ideeën geeft wanneer een cliënt in crisis zit en welke hulp van welke instantie moet komen.

Via deze link is alle informatie rondom dit project te vinden op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2024/01/18/kamerbrief-over-stand-van-zaken-rondom-de-complexe-gehandicaptenzorg.

Contentmarketing voor Jong Present

Jong Present is een organisatie van Stichting Present die traineeships aanbiedt voor jongeren. Ze hebben 75 lokale stichtingen door heel Nederland en met hun missie brengen ze jongeren in beweging en zo leren ze meer over de maatschappij. Persoonlijke groei, behulpzaamheid en energie staat bij hun centraal.

Om de online zichtbaarheid te vergroten is contentmarketing erg belangrijk. Door waardevolle en relevante content te delen, helpt dit bij het opbouwen van merkbekendheid. Daarnaast vergroot Jong Present de zichtbaarheid onder jongeren. Het is aan ons om de merkbekendheid te verhogen door regelmatig content te plaatsen op de socials van Jong Present.

Visuele identiteit Kip & Ei

Kip & Ei kwam met de vraag om een nieuwe consistente identiteit te ontwikkelen. Aan ons om deze taak om dit van concept tot daadwerkelijke uitwerking te mogen uitvoeren! Om te starten hebben we met elkaar om de tafel gezeten om de wensen te bespreken.

Dit is gedaan aan de hand van onze identiteitsessie. Tijdens deze sessie kijken we samen naar je eigen verhaal. Dit doen we voordat je in beeld kan komen, campagne kan voeren of interactie kan krijgen. Een erg belangrijk punt: want je doelgroep blijft alleen hangen wanneer jij een goed verhaal hebt. Nadat er is gekeken naar het verhaal en de boodschap die Kip & Ei wil overbrengen zijn er passende marketing-communicatiemiddelen bedacht.

 

Nieuwe visuele identiteit voor Kennispark Ondernemers

Na de coronaperiode, een tijd van stilstaan van evenementen en lastige obstakels voor ondernemers, was het tijd om het ondernemerschap en bijbehorende netwerken weer een boost te geven. Ondernemersvereniging Kennispark werd Kennispark Ondernemers. De aandacht van ondernemers op het Kennispark in Enschede werd opgeëist met een nieuwe visuele identiteit en de juiste communicatie en daar mochten wij bij mee helpen. De identiteit is visueel te zien in allerlei uitingen: banners, flyers, bierfilters, pennen, naamstickers, natuurlijk een nieuwe website en meer.

Huisstijl ontwerp voor zwangerschapscoach
‘Fijn Mama’

Bij Fijnmama kun je terecht voor zwangerschapsgym, babymassage, coaching en workshops. Wij hebben Fijnmama geholpen aan een nieuwe visuele identiteit en website. Door middel van onze interactieve en visuele identiteitssessie hebben we een goede basis gelegd voor de organisatie-identiteit wat we vervolgens hebben doorvertaald naar een nieuwe visuele identiteit. Met onder andere de kernwaarden die we verkregen hebben uit de identiteitssessie zijn we aan de slag gegaan voor het nieuwe logo. Hieruit hebben we een nieuw kleurpalet vastgesteld waarbij het geheel ook een wat ‘stoerdere’ uitstraling mocht krijgen.

Identiteitssessie en huisstijl ontwerp voor QBayLogic

QBayLogic ontwikkelt zowel hardware als software. Zij zien hun technologie en applicaties als een hulpmiddel voor de mens om beter in staat te zijn om complexe vraagstukken op te lossen. Naar aanleiding van de resultaten van de identiteitssessie is een richtingwijzer opgesteld waarin hun kernwaarden, merkpersoonlijkheid, motivatie, visie, missie en merkbelofte is vastgelegd.

Visuele identiteit VONK

Voor een nieuwe vereniging op het Kennispark, was ook een nieuwe huisstijl en website nodig. Erg fijn dat wij als creatieve studio, gevestigd op het kennispark, hiervoor zijn benaderd. Zoals je ziet, is het logo opgebouwd uit blokken die de gebouwen van het Kennispark moeten voorstellen. Elke gebouw heeft/krijgt een andere vorm en daarmee is elk bedrijf uniek, maar zijn/haar eigen wensen, benodigdheden, uitdagingen, doelen en meer.

Logo en huisstijl voor Jong Present

Jong Present, een MDT traineeship aangeboden door Stichting Present, verdiende een eigen merk, een eigen identiteit. Tijdens het ontdekken van de identiteit van Jong Present, merkte je veel overeenkomsten met Present Nederland. Namelijk: een brug zijn tussen de bereidheid van mensen die willen helpen en het daadwerkelijk in actie komen. Jong Present is die brug tussen jongeren en het vrijwilligerswerk, waarbij een boel ontmoeten, ontwikkelen en ontdekken komt kijken.

Jong Present moet daarom zichtbaar onderdeel zijn van Stichting Present, maar toch de jonge frisse look hebben, dat de jongere doelgroep aanspreekt. Naast de frisse kleuren, het speelse font, zie je ook in de teksten en vormen de identiteit terug van Jong Present.

Visuele identiteit voor zorgorganisatie Manna

Het logo en de huisstijl werd ontzettend goed ontvangen. Het logo straalt de vier belangrijkste kernwaarden van Manna uit. Gelijkwaardigheid: de personen uit het beeldmerk hebben ieder een andere vorm en kleur, maar zijn te gelijk en verbonden met elkaar. Integer: Een heldere vorm, open karakter en transparant. Blauw staat voor integer en betrouwbaar. Verbindend: de lijnen (personen) zijn letterlijk verbonden. Ook kan je het zien als een kring van drie personen. Geloof in wat je doet: In het logo kan je ook een kroon zien. Geloof in de zin van de mens die als kroon op de schepping is gemaakt. Ook kan je in het logo de drie-eenheid van God terugzien. Jezus belooft ons dat Hij in ons midden is als 2 of 3 mensen in Zijn naam bijeen zijn.