Skip to main content

Blog


De beste visuals voor jouw social media kanaal

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Het is een cliché, maar zeker niet minder waar. Wist jij dat visuele content 94% meer views krijgt via social media en veertig keer vaker gedeeld wordt dan tekst? Daarom is het erg belangrijk dat je naast je tekst ook goede afbeeldingen kiest. Daarnaast worden afbeeldingen veel sneller opgenomen in de hersenen dan tekst! Dit laat het belang nog even extra zien.

Afbeeldingen passend maken op social media

Afbeeldingen zijn dus belangrijk omdat deze beter worden opgenomen door onze hersenen. Bij social media is het essentieel om daar rekening mee te houden. Er zijn verschillende social media kanalen en hoe de afbeelding weergegeven wordt is bij elk kanaal verschillend. Als je dus een afbeelding plaatst, heb je daarvoor een bepaalde grootte en afmeting nodig. Dat betekent dat de profielfoto op X, 400 x 400 px, een andere afmeting heeft dan je profielfoto op Facebook, minimaal 170 x 170 px. Ook de banners achter je profielfoto hebben een andere afmeting.

Afmetingen kun je zelf aanpassen met Photoshop of een ander bewerkingsprogramma. Kijk welke afmeting je nodig hebt en pas je afbeelding hierop aan. Dat kan door je afbeelding te verkleinen of te vergroten. Ook kun je de afbeelding croppen / afsnijden of de afbeelding verslepen en vergroten/verkleinen of het percentage van de afbeelding aanpassen.

Infographic voor jouw social media

De zin: ‘’de eerste indruk telt’’ is een cliché, toch is het goed om er rekening mee te houden.

Hoe jij overkomt op anderen via social media of hoe jouw bedrijf zich presenteert naar potentiële klanten kun je beïnvloeden door middel van afbeeldingen. Hieronder vind je een infograhpic met de juiste afmetingen voor jouw social media kanalen. Als je er op klikt wordt de afbeelding vergroot en kun je de afmetingen lezen. Zorg dat jouw pagina gevuld is met afbeeldingen die tot zijn recht komen.

Huisstijl doorvoeren in social media

Als je een website hebt weet je hoe belangrijk het is dat deze vindbaar is, aantrekkelijk en conversiegericht. Bij de start van je bedrijf heb je moeten nadenken over je missie en visie, jouw kernwaarden, je doelen en je huisstijl. Het is nodig dat je een huisstijl hanteert die aantrekkelijk is. Ook is het belangrijk dat je deze steeds terug laat komen in je uitingen, zodat de huisstijl herkenbaar wordt. Dit geldt ook voor je social media kanalen. Kortom

  • Zorg dat je herkenbaar bent op diverse kanalen door één huisstijl te gebruiken;
  • Laat je afbeeldingen aansluiten bij bovenstaande aandachtspunten;
  • Laat de afbeeldingen passen bij je teksten en zorg af en toe, ook in je afbeeldingen, voor een oproep of verwijzing naar jouw doelen, zodat er conversie kan ontstaan.

Hulp nodig met social media, grafische vormgeving, het ontdekken van je huisstijl of identiteit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou graag verder.

Benieuwd naar de impact
van onze klanten?

We maken graag kennis!

Wil jij met jouw missie de wereld verbeteren? En heb je ondersteuning nodig op het gebied van identiteit, strategie, grafische vormgeving, (video)content maken, marketing of communicatie? Wij helpen je graag. Samen maken we de wereld een stukje mooier!