Huisstijl en campagne 'Uit Liefde' voor Manna

Huisstijlontwikkeling Websites Identiteitssessie Videoproductie Grafische vormgeving

Van Zorggroep Manna naar Manna - Uit Liefde

Manna biedt een totaalpakket zorg, ondersteuning en persoonlijke aandacht aan inwoners van Twente. Zij doen dit vanuit hun kernwaarden en kwaliteiten. Het zorg- en dienstenaanbod van de organisatie is in de jaren flink gestegen, net als het verzorgingsgebied. Toch is de persoonlijke benadering en aandacht voor elkaar gebleven.

Bedrijfsnaam en logo ontwikkelen met identiteitssessie

Zorggroep Manna heeft er voor gekozen opnieuw haar identiteit te ontdekken en te laten vastleggen. Met dit identiteitsbewijs in handen, zijn wij aan de slag gegaan met het in lijn brengen van de visuele identiteit en huisstijl. We hebben met het managementteam ons een interactieve kernwaardenspel gespeeld, zodat de organisatie als een persoon ontdekt wordt. Het ontdekken van de identiteit is van groot belang bij huisstijlontwikkeling, omdat wij huisstijlen ontwerpen die in lijn liggen met de kernwaarden die je als organisatie wilt uitstralen.

Verhaal achter Manna

Het logo van Manna symboliseert een oneindige kring van mensen die verbonden zijn.

Manna werkt op basis van vier kernwaarden:
Gelijkwaardig: de personen uit het beeldmerk hebben ieder een andere vorm en een andere kleur, maar allemaal gelijkwaardig als mens en met elkaar verbonden, vormen ze een eenheid.
Integer: het logo heeft een heldere vorm en is 'open' van karakter. Transparant. Daarbij staat de kleur blauw voor integer en betrouwbaar.
Verbinden: de lijnen die samen de personen vormen, maken letterlijk verbinding. Het is als ware dat er drie mensen met elkaar een kring vormen en handen vasthouden als een teken van verbondenheid.
Geloof in wat je doet: in het logo kun je een kroon zien. Geloof in de zin van de mens die als kroon op de schepping is gemaakt. Daarnaast kun je in het logo de drie-eenheid van God terugzien. Jezus belooft ons dat Hij in ons midden is als twee of drie in Zijn naam bijeen zijn.

M van Manna: in de vorm die de drie figuren maken, ontstaat een M. M van Manna als beeld van zorgmedewerkers, cliënten en de achterban die samen Manna vormen.

Huisstijl doorvoeren op huisstijldragers

Het logo, de basis van de huisstijl, is doorgevoerd in huisstijldragers zoals rollup-banners, beachflags en autobelettering waarbij het beeldmerk steeds weer is terug te zien. Op deze manier is Manna in alle uitingen herkenbaar.

Presentatie van identiteit en animatie van logo en huisstijl

Campagnefilm voor zorgorganisatie Manna - Uit Liefde!

Uit Liefde

Voor Manna hebben we een campagne bedacht met de naam 'Uit Liefde'. We hebben daarbij een gedicht ontwikkeld wat de basis is voor de campagne en bijbehorende campagnefilm.
Uit liefde,
ben je mooi gemaakt.
Besef je wel hoe waardevol je bent?
Als alles in je leven lukt,
of als je onder moeiten gaat gebukt
ik zie jou.
Laten we lachen
én huilen,
laten we samen voor de regen schuilen
of ondanks de pijn, genieten van de zonneschijn.

Uit liefde!
Ook in de herfst van je leven, als alles al is gegeven,
ben ik er voor je.
Maak je geen zorgen, maar zie uit naar morgen.

Uit liefde!

Niet om alleen te zijn, maar om samen te genieten is fijn.
Laten we maaltijd met elkaar houden
en ondanks alles de handen in elkaar vouwen,
want samen staan we sterk.

Uit liefde!

Van wat ik heb gekregen, wil ik ook weer iets doorgeven.

Uit liefde!

Mogen wij ook voor u aan de slag?

Wij willen graag samen de mogelijkheden tot samenwerken ontdekken.
Thee met mini Tony Chocolonely of toch liever koffie? Neem contact op!



Kom gerust langs