Skip to main content

Blog


Als het maar goed voelt… toch?

Op een avond/nacht zat ik thuis nog even te gamen voor het naar bed gaan. Ik houd van gamen en was Mass Effect aan het spelen. Mass Effect speelt zich af in de toekomst. De mensheid is in staat om lange afstanden te reizen door de ruimte en is in contact met andere rassen op andere planeten. Grote bad guys willen ons universum overnemen en jij moet een alliantie vormen met andere alien rassen en het opnemen tegen deze bad guys.
Dit is het verhaal in een notendop.

Het mooiste van Mass Effect vind ik niet de graphics of de actie, maar juist het verhaal. Het spel bestaat ondertussen uit 3 delen en keuzes die je maakt in deel 1 hebben effect op deel 2 en deel 3.

Op die bewuste avond kwam ik in het spel tot een lastige keuze: om het universum te redden moest ik een basis veroveren. Mijn team was verdeeld in 2 groepen en ik moest als teamleider van het gehele team kiezen welk team ik ging ondersteunen. Na wat mooie acties kwam het keuzepunt. Iemand moest achterblijven bij een grote bom omdat de ontsteking op afstand was gesaboteerd. Het andere team had dringend hulp nodig. Ik stond voor de keuze, blijven bij degene die de bom bewaakt of het andere team helpen, beide doen was geen optie.

Oorzaak en gevolg

Wat ik gekozen heb is irrelevant. De uitkomst van mijn keuze was dat het teamlid dat ik achter zou laten het gevecht niet zou overleven, niet meer beschikbaar is in de rest van het spel, doei, ajuus. Ik had letterlijk een brok in m’n keel. Moeite met de gevolgen van mijn keuze, ook al wist ik dat als ik de andere gekozen had dat díe dan zou overlijden. Maar toch, één van mijn teamleden was er niet meer. Dit klinkt misschien stom, maar ik heb redelijk wat tijd met ze doorgebracht en het deed me echt even wat. En dit komt niet door de mooie graphics of de actie, maar juist door het verhaal. Je wordt als speler mee genomen in het verhaal, je wordt onderdeel van het verhaal. Jouw keuzes doen ertoe!

Nou is dit voor mensen die van games houden een mooi stukje nieuws, maar ik wil het ook graag doortrekken naar onze werkzaamheden bij Comyoo.
Bij Comyoo willen we niet hoog van de toren blazen en claimen dat wij de aller aller beste zijn in wat we doen, of dat we goedkoopste, snelste zijn.

Wij kiezen ervoor om de dingen die we doen, goed te doen, om dit samen te doen, met elkaar, en ook met onze klanten.

Customer yoorney

Als klant wil je gehoord worden.
Niet een snobistische salesmanager die je wel even zal vertellen wat jij zou moeten willen en dat dit toch echt het beste voor je is. En na dat gesprekje rijdt hij weer weg in zijn veel te dure lease auto.

Als klant wil je mensen die met je meedenken!
Niet een bedrijf dat werkt als een McDonald’s bestelautomaat. Zeg wat je wilt, gooi er geld in, en zonder vragen kan je het eten na even te wachten afhalen bij de balie.
Als klant wil je aan het eind van de rit tevreden zijn.
Niet alleen over hetgeen opgeleverd is, maar ook over hoe je er samen bent gekomen, de reis.

Bij Comyoo noemen we dat de Customer Journey, of Customer Yoorney. De wens van de klant staat centraal. We luisteren naar wat jij wilt, hoe jij het wilt. En geven je advies over, wat volgens ons, vanuit onze expertise, verstandige keuzes zijn. Voor, tijdens en na elke stap stemmen we af of wij, maar ook jij als klant, nog steeds helder hebben waar het echt omgaat, en of we nog op de goede weg zitten. We willen niet iemand achterlaten, maar samen optrekken.

Draait het bij Comyoo dan alleen maar om een goed gevoel?
Nee gelukkig niet! Anders had ik hier niet deze blog geschreven. Ik ben een no-nonsens type en houd niet van gebakken lucht verkopen.
De weg er naartoe moet goed zijn, vind ik, maar het eindproduct zeker ook!
Zo kunnen we allemaal na een dag hard werken, met een goed gevoel, de deur achter ons dicht trekken. En genieten van de tijd die we naast ons werk nog hebben. (Door bijvoorbeeld een avondje te gamen ;))

Ik wil graag met jullie kennismaken

Benieuwd naar de impact
van onze klanten?

We maken graag kennis!

Wil jij met jouw missie de wereld verbeteren? En heb je ondersteuning nodig op het gebied van identiteit, strategie, grafische vormgeving, (video)content maken, marketing of communicatie? Wij helpen je graag. Samen maken we de wereld een stukje mooier!