Skip to main content

Blog


4 stappen voor betere marketing en communicatie

Welke aanpak werkt als je de communicatie wilt verbeteren? De afgelopen jaren hebben wij ontdekt dat we steeds op dezelfde effectieve wijze te werk gaan. We ontdekken een verhaal, brengen het verhaal in beeld, voeren campagne en zorgen voor interactie. Om dit in beeld te krijgen hebben wij het 4-stappenmodel voor betere marketing en communicatie ontworpen. Het 4-stappenmodel geven wij jullie dan ook graag mee, zodat jullie handvatten hebben voor betere marketing en communicatie.

Hoe werkt betere marketing en communicatie?

Het 4-stappenplan is hét handvat voor de keuzes die je maakt tijdens het plan van aanpak voor je marketing en/of communicatie. Het bestaat uit 4 stappen die wij in ons werk ook gebruiken. Zo is het verhaal van de klanten bij Comyoo erg belangrijk. Wij willen immers jouw verhaal overbrengen en vertellen. Stap 1 is dan ook het ontdekken van jouw verhaal. Dit kun je zelf doen, door jouw kernwaarden, missie, visie en jouw boodschap te formuleren. Jij bepaalt de boodschap die jij wilt schrijven en jij bepaalt jouw strategische stappen om je boodschap over te brengen. Dat begint allemaal met het analyseren en beschrijven van je doelgroep. Heb jij je verhaal nog niet duidelijk? Dan helpen we je graag verder.

In beeld komen bij je doelgroep

Heb jij je verhaal al wel duidelijk? Dan ga je naar stap 2. Je bekijkt wat je nodig hebt om in beeld te komen. Bepaal de juiste marketing-/communicatiemiddelen die passen bij jouw doelgroep. Zorg dat deze middelen ook geproduceerd worden. Denk altijd aan de herkenbaarheid van je bedrijf, dit doe je bijvoorbeeld met een consistente vormgeving. Ook daar helpen wij je graag mee verder.

Hoe voer je campagne?

Je hebt nu je strategie en boodschap bepaald en je marketing-/communicatiemiddelen zijn af. Nu is het moment om campagne te voeren. Verspreid je boodschap met de bij stap 1 bepaalde strategie. Mobiliseer jouw netwerk bij het verspreiden van de boodschap en blijf meten hoe jouw campagne loopt. Zo kun je nog op tijd bijsturen wanneer dit nodig is. Meet de hele campagne wat de campagne voor jou heeft gedaan. Dat zorgt ervoor dat je meer inzicht krijgt in jouw doelgroep en de effectiviteit van je campagne.

Interactie met jouw doelgroep

Communiceer actief met je klanten. Wat willen ze, wat verwachten ze en heb je hieraan voldaan? Vraag feedback en formuleer verbeterpunten voor jouw campagne. Maak jouw tevreden klanten ambassadeurs door iets te geven wat ze kunnen delen. Houd je klanten tevreden en als het kan, verwen ze dan een beetje. Jouw klanten zijn allemaal VIP’s (very important people). Behandel ze daarom ook zo.

Download jouw 4 stappenplan. Heb je hulp nodig? We helpen je graag verder. Wij vallen graag daar in waar het nodig is!

Benieuwd naar de impact
van onze klanten?

We maken graag kennis!

Wil jij met jouw missie de wereld verbeteren? En heb je ondersteuning nodig op het gebied van identiteit, strategie, grafische vormgeving, (video)content maken, marketing of communicatie? Wij helpen je graag. Samen maken we de wereld een stukje mooier!